Masterclass: Bewegen en eten rondom je zwangerschap

NL | EN

Nu je zwanger bent, komt er zoveel op je af. Iedereen heeft een mening over wat je vooral allemaal wel en niet moet doen. Helemaal wanneer het op sporten en eten aankomt.

 

“Doe maar wat goed voor je voelt.”

“Doe vooral zo min mogelijk.”

“Geen dingen zwaarder dan 5 kilo tillen.”

 

Lekker dan die laatste, want je hebt al een peuter van boven de 10 kilo rondlopen die nog regelmatig opgetild wil worden.

En hoe zit het met eten? Hoeveel mag of moet je nou aankomen?

Wat is gezond eten? Hoe zit het als je veel wil blijven sporten?

Hoeveel eiwitten mag je eigenlijk eten tijdens je zwangerschap?

 

Wat gaan we doen?

Met maximaal 20 vrouwen gaan we een middag samen aan de slag.

 

Wij verschaffen jullie met informatie over de volgende onderwerpen:

* De bekkenbodem. Wat is het en hoe werkt het?

* Wat mag er wel en niet qua sporten tijdens de zwangerschap?

* Wat is een diastase? Hoe voorkom je dat je er met een blijft rondlopen na je zwangerschap?

 

Veel theorie die we daarna direct in de praktijk gaan toepassen met het doen van een workout!

 

Daarna is Valentine aan de beurt en zij zal je informeren over voeding.

Voeding speelt een hele belangrijke rol bij een goede ontwikkeling van de baby in je buik, maar ook bij hoe fit jij je voelt tijdens je zwangerschap.

Wat kun je allemaal wel en wat beter niet eten wanneer je zwanger bent? En hoe zit het als je veel blijft sporten nu je zwanger bent?

 

Dat eten voor twee onzin is tijdens de zwangerschap weten de meeste vrouwen wel. Evenals dat je alle (half)rauwe producten dient te vermijden (op internet staan lijsten vol met wat wel en niet mag). Wat wel verstandig is, is wat extra aandacht voor bepaalde vitamines en mineralen. Maar welke dan? 

 

De onderwerpen die we gaan bespreken zijn:

* Voeding en de evolutie, wat kunnen we het beste wel eten? En wat niet?

* Wat zijn macro’s (koolhydraten, vetten en eiwitten) en in welke voeding kun je wat vinden?

* Welke vitamines zijn belangrijk tijdens je zwangerschap? En in welke voeding vindt je deze?

* Een actieve levensstijl en zwanger zijn: hoe zit dat qua voeding?

* Hoe deel je je bord in?

* Is het een feit of een fabel?

 

De voordelen van de Masterclass:

* Je voelt je fitter, gezond en krijgt meer energie

* Het bevordert een goede nachtrust

* Je krijgt een sneller herstel van je trainingen maar ook na de bevalling

* Het heeft een positieve invloed op je kindje

* Het ontspant en zorgt voor een goed humeur

* Je voelt je zeker over wat er nu wel en niet kan tijdens de zwangerschap qua sport en voeding

 

Laat ons je helpen, we zien je graag 7 juli 2018 >> Tickets

 

 

 

 

 

M.